Tallinna Keskraamatukogu ulmeloomingukonkursile laekus ühtekokku 46 teost, mille saatjateks 29 erinevat autorit. Ulmežanris kunstiteoseid oli 9, neist nooremas vanusegrupis 4 ja vanemas 5 taiest. Ülilühijutte (flash fiction) saabus 37, nooremasse vanusegruppi 19 ja vanemasse 18 kirjatööd. Võistlustulle astus nii juba tuntud, avaldatud autoreid kui uusi, värskeid nimesid, kelle jõudmise üle ulmeautorite ridadesse on korraldajatel iseäranis hea meel – žanri elujõud vajab ometigi nii juba tugevaid tegijaid kui värskeid uustulnukaid!

Parimaid autasustati 17. septembril toimunud ulmekirjanduse päeval, kus muljete jagamiseks ja kommentaarideks said sõna ka žüriiliikmed. Ulmeloomingukonkursi žüriisse kuulusid Mairi Laurik, Joel Jans, Maniakkide Tänav, Eliina Uibu ja Eva-Liisa Lõbu. Võistlustööd olid žürii jaoks anonümiseeritud. Võidutöid saate lugeda juba selles Reaktori numbris. Žürii leidis lisaks numbrilise koha pälvinud töödele aga veel mitmeid avaldamist väärt tekste, mille autoritega  võetakse peagi ühendust.

 

Ulmeloomingukonkursi auhinnalised kohad


Kunstiteose kategooria noorem vanuserühm 

I koht - Marie Sinivee teosega “Kaks astronoomilist ühikut koduni” 

Kaks astronoomilist ühikut koduni

II koht - Elin Matikainen teosega “Sisask” 

sisask signatuuriga

III koht - Microphone teosega “Tähe kutsumine”

Noored Tähe kutsumine


Kunstiteose kategooria vanem rühm

I koht - Tarmo Arm teosega “Eksoplaneet X347A esimene kontakt” 

Suured Eksoplaneet X347A esimene kontakt

II koht - HeWa teosega “Rõõm” 

Suured Rõõm

III koht - Tarmo Arm teosega “Viimne väljalend”

Suured Viimne väljalend


Ülilühijutu kategooria noorem vanuserühm

I koht - Joonas Piik teosega “Viimane päevik”

II koht - Kairit Kolk teosega “Nikerdis”

III koht - Kristian-Joel Paas teosega “Säde”.


Ülilühijutu kategooria vanem vanuserühm

I koht - Maarja Kruusmets teosega “Ajumudija”

II koht - Heinrich Weinberg teosega “Oodates”

III koht - Tim Hornet teosega “Laevakargaja”.

 

Programmi toetasid: Eesti Kultuurkapitali kirjanduse sihtkapital, Raamatukogude aasta 2022, Eesti Ulmeühing, kirjastus Lummur, ulmeajakiri Reaktor.

Tea IMG 20220917 113105

Foto: Tea Roosvald

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0757)